Dat risico heb je als particulier dus niet.’ Ook eventuele lagere prestaties van de accupakketten wuift Schreurs weg: ‘Onze ervaring is dat dat totaal geen problemen oplevert. Als iemand een certificaat wil voor de prestaties van die accu’s, dan zet ik mijn handtekening daar wel onder - auto verkopen brugge. Ons doel is elektrisch rijden voor iedereen betaalbaar te maken en dat lukt nu
Volgens Schreurs gaat het in het geval van deze actie om 100 auto’s die ‘we willen laten rijden, rijden, rijden. We willen ze tien tot vijftien jaar inzetten. auto verkopen brugge.’ Dus als die zojuist beschreven Model S na 24 maanden weer terugkomt wordt hij opnieuw aangeboden voor een nog lagere leaseprijs? ‘Jazeker, dat is de bedoeling (auto verkopen brugge).’ Nou ondernemers, sla je slag
Er zijn er alleen al in 2019 zo'n 30. auto verkopen brugge.000 stuks van verkocht. Dat grote aanbod zet alle prijzen onder druk, ook van andere merken en zelfs ook van nieuwe EV’s. Want als je straks voor € 350 per maand een goede tweedehands Tesla Model 3 kunt leasen, waarom zou je dan nog voor het dubbele een nieuwe Kia e-Niro kiezen? De markt zal dus moeten reageren, zowel van nieuwe auto’s als van occasions.’ En wat als je niet wilt private leasen maar gewoon een gebruikte elektrische auto wilt kopen? Is er dan ook een consumentenvoordeel te halen? Nou en of
Vooral (opnieuw) Tesla nam daarom onlangs stevige maatregelen en voerde drastische prijsverlagingen door op zijn modellen. auto verkopen brugge. Andere merken zoals Toyota volgden noodgedwongen. Die prijsverlagingen en de afgenomen belangstelling voor elektrische auto’s hebben ook gevolgen voor de prijzen van gebruikte EV’s. Die prijzen zijn nog nooit zo laag geweest (auto verkopen brugge). Daarom is het juist nu een goed moment om een gebruikte elektrische auto aan te schaffen, mocht je daar voor in de markt zijn
Op nummer een de Renault Zoe-met-huuraccu voor € 7. auto verkopen brugge.500 en op nummer twee de hierboven afgebeelde Nissan Leaf met een prijs van rond de 10 mille. Deze auto’s zijn al wat ouder waardoor de actieradius en laadtijd wellicht een rol kunnen spelen. Dat ligt natuurlijk aan de specifieke eisen van de koper
Uiteindelijk zullen ook deze Tesla’s hun weg wel weer vinden naar de occasionmarkt. Zijn de auto’s inderdaad van Tesla, zoals Kuijpers zegt, (Tesla kon het bevestigen noch ontkennen) dan zal het ze opnieuw aanbieden – desnoods buiten Nederland - auto verkopen brugge. Door de eigen drastische prijsverlagingen bij nieuwe Tesla’s, zullen leasemaatschappijen ook van de nu lopende leasecontracten in hun boeken de restwaardes moeten bijstellen
Het heeft er nu al voor gezorgd dat de occasionmarkt voor elektrische auto’s danig aan het veranderen is. Het is de keerzijde van het succesverhaal van Tesla. Iedereen wil er eentje - auto verkopen brugge. En nu lijken er gek genoeg teveel… De consument is intussen de lachende derde - auto verkopen brugge. In 2018 stortte Tesla zeer veel auto’s over met name de Nederlandse leasemarkt uit
Logisch: dankzij subsidie, nul procent bijtelling, het ontbreken van BTW en BPM en ontheffing van motorrijtuigenbelasting waren de leaseprijzen zeer aantrekkelijk en vlogen deze luxueuze auto’s als warme broodjes over de toonbank (auto verkopen brugge). Je kon je er als gebruiker immers geen buil aan vallen want na vijf jaar leverde je de auto gewoon weer in en daarmee was de kous af
Die probeerde op zijn beurt dat risico uiteraard zo klein mogelijk te houden (auto verkopen brugge). Want ja, wat zou de restwaarde van zo’n Tesla Model S zijn na 5 a 6 jaar? Niemand wist het precies. Omdat Tesla vastbesloten was de Nederlandse markt te veroveren, geholpen door de toen gunstige overheidsmaatregelen, gaf het in 2018 de mogelijkheid tot een terugkoopgarantie
‘Soms maakten ook wij gebruik van die terugkoopgarantie’, zegt Mark Schreurs van Mistergreen - auto verkopen brugge. Volgens ANWB auto-expert en Koerslijst-deskundige Menno Neeteson zou een Model S in 2018 zo’n veertig mille opbrengen na 3,5 tot 4 jaar gebruik. auto verkopen brugge. En dus verwachtte men dat dit ook 5 jaar later, in 2023, wel het geval zou zijn
Met de auto’s zelf is immers niks mis (auto verkopen brugge). De ANWB Koerslijst geeft een realistisch beeld van restwaardes van occasions op basis van actuele informatie uit de autohandel en is (ook) bedoeld om de consument inzicht te geven van de waarde van een gebruikte auto. Oorzaken van het achterblijven van de restwaardes zijn bijvoorbeeld de fiscale bijtelling die inmiddels wel van kracht is, de afgenomen interesse voor EV’s en de grote waarschijnlijkheid dat je over EV’s vanaf 2025 wegenbelasting moet gaan betalen
Dat komt omdat in geval van schade de claims veel hoger zijn. auto verkopen brugge. Een batterij die een klap heeft gehad wordt niet gerepareerd maar vervangen wegens mogelijk brandgevaar, wat erg duur is (auto verkopen brugge). Om diezelfde reden kan een EV ook eerder total loss worden verklaard. De kosten voor energie en onderhoud van een EV zijn meestal lager, maar door de hogere nieuwprijs is de verzekering dan vaak weer duurder
Navigation
Latest Posts
Auto Verkopen Aan Garage Zonder Inruil
Tankpas Shell Zakelijk
Tankpas Vergelijk